Reisebrev 4 – hulter til bulter

Nyttårsaften ble feiret i Patalavaca.  Fra Donana hadde vi utsikt  fra første rad, til det fantastiske fyrverkeriet på Anfi del Mar.

Morrasmaten ble inntatt på verandaen, mens jeg så på at det grydde av dag.  Med grytekluthekling til morraskaffen.  Det var ikke allverdens utvalg av garn i butikkene i Arguineguin.  Men jeg fant da en butikk, som hadde alt fra synåler til kjøkkenutstyr og verktøy og skruer og spiker.  De hadde noen bunter med garn, men desverre bare i acryl.  Det fikk uansett gjøre nytten, så det ble mange verandaheklede grytekluter i løpet av fire ferieuker.  Verandaen var vel i det hele tatt det «rommet» i leiligheten som ble mest brukt når jeg var inne.

Et frisørbesøk elelr to ble det også ei råd med.  Her har jeg fått helt nylaga striper i håret, og skikkelig 60-talls-sveis!

Jeg vandret mye langs fjæra.  Noen ganger i godt selskap, noen ganger alene.

Jeg hadde besøk av min lille familie i jula.  Yngstesønnen spiller golf, og jeg var med flere turer på golfbanen.  Selv om jeg ikke spiller selv, så er det nesten som en meditasjon å vandre rundt i vakre og stille omgivelser.

På besøk hos gamle venner, fikk vi servert deilige spekefat.

Trimløyper er det nok av i fjellene rundt Patalavaca.  Eldstesønnen tok den første joggeturen til fjells før frokost, og den andre på ettermiddagen, like før sola gikk ned.  Ho mor sjøl jogger ikke i fjellet, ho bare rusler avgårde i ferietempo.

Et glass sangria, sammen med lillesøstra mi, ble det også ei råd med.

Til slutt litt mer acrylgrytkluta.

– og nok et bilde der sola går ned i Atlanterhavet, etter nok en god dag med lav feriepuls i Patalavaca.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

2 svar til Reisebrev 4 – hulter til bulter

  1. BirtH sier:

    Så fint det måtte være å ha besøk av «din lille familie». Ingen ting er bedre enn det!

    Du jogger altså ikke? 😉 (Jeg jogger heller ikke *hehe* Men har vært på Friskhuset i dag og sykla og trent styrke, så nu er jeg støl.) Det viktigste er at man rører på seg, ikke bare sitter i sofaen med hekletøyet. 🙂

    Du gikk langs fjæra, sier du. Det får meg til å tenke på broder’n som omtaler stranda i syden som fjæra!

  2. viola sier:

    Ja her er bilder som oser av herlige dager og full lykke!! =) Sol, varme, spekemat, godt drikke.. småturer hit og dit.. Og så fin frisyre du har fått! Har flere ganger fristet til å klippe meg kort jeg også, eller kortere.. men vegrer meg så i siste liten.. så blir det aldri noe av det..

    Nydelige bilder! 🙂
    Klem 🙂

Legg igjen en kommentar

