Et enklere liv?

Dette er min gamle koffert, som har vært mitt trofaste reisefølge i mer enn 20 år.  Vi har hatt mange flotte turer sammen, både i inn- og utland.  Men nå begynte alderen å gjøre seg gjeldende.  Hos både eier og koffert. Til tross for smurning, så jamrer hjulene seg. Høylydt.  Og da jeg sist gikk og slet og slepte den etter meg, med et godt tak i det lille håndtaket på enden, så kikket jeg litt tankefull på de som med to fingre skubbet store kofferter med fire hjul avgårde.  Likevel er det litt vemodig å sette min gamle følgesvenn på bås.  Det var jo min første koffert med hjul, og en stor forbedring fra da alle kofferter måtte bæres.

I dag ble min ny koffert innkjøpt.  Rød og gild, med regulerbart handtak og med fire hjul som triller som smurt.  Lydløst.  Vil også vi få noen-og-tjue gode år sammen?

Joda, nå er jeg i pakkinga igjen.  Hva som pakkes med, har unektelig forandret seg med årene.  Her er liten reise-pc (på opplading, og laderen må også med), en liten MP3-spiller som her står og lades via PC-en (må ikke glemme den lille ladekabelen hjemme), øretelefoner, mobiltelefon med lader, pulsklokke og skritteller (med manual), og elektronisk bagasjevekt.  Og da har jeg ikke tatt med fotoapparatet med lader.  Det er bra  jeg er flink til å pakke med et minimum av klær og sko.  Det har jo blitt en dyd av nødvendighet etterhvert, så mye annet rart som jeg pakker med meg 🙂

Når jeg ser nærmere etter, så er alt utenom bagasjevekta presanger.  Mine glade givere ynder å gi meg elektronikk, og jeg leser manualer og klør meg i hodet 🙂  MP3-spilleren kom forøvrig ferdig lastet med 5 lydbøker.  Gleder meg til å ta den i bruk på flyet. Jeg har aldri lyttet meg gjennom ei lydbok, så det blir en ny erfaring.  I tillegg må jeg selvfølgelig ha med strikketøy og en ordentlig bok til å bla i.

Jeg er veldig glad for all elektronikk som har drysset over meg gjennom de siste årene.  Og for at jeg har vært under et mildt press til å lære og ta alt i bruk.  Men når jeg ser på alle ledningene og laderne, så lurer jeg litt på om resultatet egentlig blir et enklere liv?

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

5 svar til Et enklere liv?

  1. stubbetufsa sier:

    Ja, det blir mange duppeditter etter hvert!
    Og så hører vi skriket fra Rama når strømmen går, og alle sitter vanhjulpne og venter på kontakt med han og ho og ho og han! Hva skal vi gjøre nå?
    Nei, avslapning, hva er det? At strømmen virkelig skal gå?
    Da må man fyre i ovnen og tenne stearinlysene og prate med hverandre…
    God tur!

  2. Ruth sier:

    Nei, du kan så si. Jeg har en hel stor veske jeg, som kun er til alle ledninger til alle dingsene. Nei, det var nok enklere før, men den gangen kunne jeg ikke skrarve med deg eller bli kjent med folk fra hele verden. Og om noen år er dette blitt «i gamledager». Tenk på det!

  3. Takk for hilsen på bloggen min. Sendte deg spørsmål på FB hvor du skal bo, men forstår jo det når du skriver at du vil ta en grundigere tur på Hjerteøya. Regner med at treet fortsatt smiler like godt som på bildet mitt 🙂

    Lekker koffert du har kjøpt. Jeg kjøpte 4-hjuls lettkoffert for 2 år siden og har vært kjempefornøyd på mine reiser. Min er messingfarget og lett å få øye på. Rødt er også mye enklere å se på bagasjebåndet enn din forrige koffert. Som nok har tjent sin «verneplikt» 😉

    Et enklere (reise-) liv er det blitt på mange måter! Første tiden jeg reiste til «sydenlandet» hadde jeg med Walkman, ørepropper og masse kassetter. Så ble det CD-spiller med minihøytalere + ørepropper. Nå er det iPod med musikk, bøker, internett. Jeg har et kjempebra hodesett som er sammenleggbart og tar liten plass; Koss Porta Pro. Et must på lange flyturer 😉 PC tar jeg aldri med. Jo, et år hadde jeg med en Mini-PC, men den ble ikke brukt. Jeg blogger heller når jeg kommer hjem.

    God tur og nyt oppholdet!

  4. strömma sier:

    Grattis till nya resväskan. Allt du packar är ju livsnödvändigt och får ICKE glömmas :-).
    Visst är det härligt att man får uppleva allt nyss i elektronikväg och bra att få chansen att hänga med lite i den snabba utvecklingen. När jag tänker på att jag var runt 6 år innan mina föräldrar skaffade en tv och allt som hänt sen dess..ganska hisnande är det egentligen och ungarna kan ju tro ibland att man är från stenåldern :-).

    kram
    Ingrid.

  5. viola sier:

    Så fin en koffert du har kjøpt deg! Elegant! Og det blir sikkert en ny følgesvenn gjennom mange mange år.. 🙂

    Nå er det en god stund siden jeg har vært her.. Alle kommentarene gjennom Disqus ble forandret da jeg gikk over til Blogger igjen.. så det står ikke hvem som har skrevet kommentarene.. bare meg selv.. og jeg glemte helt å gå tilbake, da de ikke heller har tilbakelinker.. Og så bare glemte jeg det hele..

    Håper du har det bra! Ønsker deg en god Valentinadag, med en ordentlig Valentinaklem fra meg! 🙂

Legg igjen en kommentar

