Hjemme igjen

Hjemme igjen etter to uker, som har vært både trivelige og slitsomme.  Jeg bodde ikke i første linje til havet denne gangen, men i et anlegg som lå litt oppe i fjellsida.  Jeg så såpass av havet, at jeg fikk med meg solnedgangen.  Og hadde sol på verandaen fra ca, kl. 1030 på formiddagen.  Kanskje burde jeg holdt meg mer i ro der.  På verandaen.  I sola.

Dagene den første uka starta veldig bra, med tur til fjells i fast «løype» og ca. 9000 skritt på telleren så snart frokosten var fortært.  Hver dag.  I tillegg gikk jeg veldig mye utover dagen.  Men jeg er redd det var her jeg la grunnlaget for resten av ferien.  Jeg skal jo liksom ikke bli svett på ryggen før jeg kaster jakka.  Man er jo på Gran Canaria, og da skal man gå med bare armer, må vite!   Så det ble forkjølelse og legekontor og apotek og lungebetennelse.  Dette bildet er fra lørdagens loppemarked, like før forkjølelsen slo til.

Så da ble det ikke flere fjellturer den siste uka, men det er jo utrolig hva man mobiliserer når det er salg i fine butikker.  Her er «fangsten» fra en dag i Butik Chantal.  Alt til 50%, og hun har mye fint.  Tre trøyer/tunikaer, ei knebukse og et skjørt.

Heldigvis så var jeg ikke overlatt helt til mitt eget selskap, der jeg seig rundt for halv maskin den siste uka.  Jeg hadde mye trivelig følge, på både gåturer, kafebesøk og små og større verandaselskaper.

Nå er jeg tilbake, og skuer utover et snedekket Tromsø.  Etter å ha sirklet over flyplassen i nesten en time pga. snøbyger, landet vi med Mint Air på Langnes flyplass i går ettermiddag.

I natt har jeg sovet i 10 timer sammenhengende, i min egen seng.  Nå har jeg akkurat stått opp, og lager dette usammenhengende innlegget.  Dersom dere synes det er dårlig sammenheng mellom tekst og bilder, så er det helt riktig.  Det kommer av at jeg har ikke tatt bilder.  Nesten.

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

7 svar til Hjemme igjen

  1. Ellen sier:

    Jeg tipper det var godt å komme hjem i sin egen seng. Det er det alltid, synes jeg. Så synd at du ble syk på ferien din, det er da typisk!! Håper du er frisk nå og kan nyte dagene i sola hjemme!

  2. Orlaug sier:

    Oi, det var synd at du vart sjuk…lungebetennelse til og med. Då er ikkje formen akkurat på topp,nei………
    Og noko anna eg tenkjer på………sirkla over i 1 time før de kunne lande….hadde dødd av redsel. eg.
    Ha ei god veke!

  3. Så synd at forkjølelse/lungebetennelse innhentet deg. Du som liker så godt å gå i fjellet. Det blir heller ikke samme kvalitet på ferien, når kroppen lider. Hører at du ikke er alene med sykdom. Legene har nok hatt mye å gjøre på nyåret.

    Nydelig utsikt fra fjellsida. Og du var jo fortsatt på «hjemlige» trakter om du ikke bodde i første linje ved havet. Boutique Chantal har alltid mye til 50% og jeg ser at du var heldig med dine innkjøp.

    Takk for hilsen på bloggen min. Uten tvil; Puerto Rico lider av voksesmerter!

    Ønsker deg en fin uke!

  4. Annfrid sier:

    Hei, og velkommen hjem til vinterlandet. Nå har jeg rullet nedover i bloggen din og oppdatert meg på ferieturene dine. Tror du riktig storkoser deg, men synd du skulle bli syk siste uka.
    Skjøner at flyet hadde landingsproblemer så tett som det snødde i går. Nå er det bare nydelig, men trærne begynner å vifte litt med greinene. Hører det meldes opptil storm, og da blir det nok masse jordfokk av løssnøen.
    Ha en fin uke!

  5. Lappedamen sier:

    Huff og huff, så kjedelig å bli syk når du var på reisefot. Det høres i allefall ut som du har hatt en fin tur til tross for sykdom. Ikke dumt med litt varmere omgivelser. Deilig å tenke på at nå er våren i anmarsj. Her i Kongsberg har snøen smeltet ganske mye. Du kommenterte mine 20 år gamle UFOer, jeg må innrømme at det er litt flaut at jeg ikke har gjort dem ferdige, men nå har jeg i allefall startet på prosessen.

  6. viola sier:

    Flotte bilder og fine klær! 🙂 Vakker utsikt mot solnedgangen.. men jeg må si at jeg falt for snøen i Tromsø mest! =) Men solnedgangen holder på å ta førstplassen, ja kanskje gjør den det.. 🙂

    Vakre bilder! 🙂

    Klem! 🙂

  7. viola sier:

    Og– glemte si.. så synd du ble syk.. men skal si det var mange skritt!! Hver dag?!?! =)

Legg igjen en kommentar

