I rykk og napp

Her går det i rykk og napp, med både blogg og symaskin.  Nok en UNO-jakke – one-size – skal få en smalere fasong.

Ferdig!  Sydd inn i sidesømmene, og tatt inn over skuldrene.  Og kjennes mye mer «passelig».

Denne trøya i tynn og lett bommull ble sydd inn i samme slengen.  Jeg hadde tatt den inn i sidesømmene, men det kjentes som om den ble større etter at jeg vasket den.  Så nå sydde jeg den inn i ryggen også. 

Det ble et par små «nugg» i stoffet da jeg spretta av merkelappen, så den sydde jeg på igjen på retta, som kamuflasje.  Denne skal kanskje på i løpet av dagen i dag, i et sommervarmt Tromsø.  Jeg har ikke blitt mindre, men klærne har liksom blitt større.  Spoky!

Dette innlegget ble publisert i Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

2 svar til I rykk og napp

  1. Lappedamen sier:

    Jeg beundrer deg som går løs på slike jobber. Jeg hadde tullet klærne sammen og levert på loppemarked. Ikke at jeg har det problemet at noe blir for stort!!! Her kryper klærne mens de henger i skapet.

  2. BirtH sier:

    Så praktisk du er! Det er ofte lite som skal til for at en kan ta «gamle» klær i bruk igjen. Jeg har også sett verdien av å sy merkelappene på andre steder enn de opprinnelig var.
    «Hundreåringen» har jeg hatt liggende på nattbordet ett års tid; – har lest bare halve boka. Den var ikke så fengende for meg – etter hvert.
    Jeg var på litteraturfestival på Reine i Lofoten i vår, og før det forberedte jeg meg ved på lese bl.a. Eugene Schoulgin, Margaret Skjelbred, Jan Kjærstad, Linn Ullmann og Sondre Midthun. Noen av disse var nye for meg. Festivalen kan anbefales!
    Heiltidspensjonist nå?
    I morgen er det Midnight Sun Marathon ….. 😉

Legg igjen en kommentar

