Kaospilot

Jeg har et stykke igjen før jeg venner meg til å ha så god tid til det meste.  Som å bare rusle rundt og glede meg over hvor mye vakkert som vokser i veikanten…

…eller jeg kan sette i gang med å lage kaos.  Her har jeg starte med å tømme ei støvete bokhylle på gjesterommet.

Som ikke bare rommet bøker, men også en mengde penner.  Etter testing, var omtrent halvparten opptørket, og kunne kastes.

Mange gamle albumer, hvor det nå gikk mye tid med til å bla og minnes.

Omsider var hyllene tomme.  Mine gamle BBB-reoler som har tjent meg trofast i 40 år, ble annonsert på Finn, og forsvant samme dagen.Nye bokskap er levert fra butikken.

Så er det tid for å klø seg i hodet og studere arbeidstegninger, før montering.  Her er eldstesønnen god å ha.

Etter en ukes tid med kaos,  er skapene kommet opp, og bøker, magasiner, albumer, hobbysaker og diverse er stabla pent inn.  Ryddig og støvfritt bakom glassdører.  Gjesterommet ble som nytt!

Noen bøker har fått plass i nok bokskapet i stua.  Skapet er nytt, men laget av gamle materialer.  Jeg kan omtrent høre kommentarene til min salige far:  Tenk å betale så mye for noe som er laget av gamle fiskekasser.

Hva skal jeg nå gå løs på?  Kanskje utgravinger i uteboden?

Dette innlegget ble publisert i Nord-Norge. Bokmerk permalenken.

6 svar til Kaospilot

  1. BirtH sier:

    Hei Mormonsen! Hyggelig at jeg skriver her hos deg igjen …. :-)))
    Ja, noe må en finne på når en ikke går på jobb lenger. Det er en stor overgang har jeg erfart. Både godt og ondt.
    Men det kan i hvert fall føre til opprydding i huset 🙂 Sånne BBB-reoler har vi mange av, og jeg har ikke «råd» til å kvitte meg med dem. Ser jo fordelen med å ha bøkene bak glass og ramme, for det blir mye støv oppå og innenfor bøker. Skapene dine – både det nye og det «gamle» liker jeg. Din salige fars kommentar kunne gjerne har vært min fars 🙂 Husker godt faren min kommentere «går du i dongeri på søndag?» da jeg kom på besøk i dongeribukse. Og mammas undrende spørsmål da jeg skulle ut å reise: «Skal du reise i den kåpa?» – som var min fine, midt-på-leggen dongerikåpe.

  2. viola sier:

    Oi da! Så flink du er! Jeg burde gå inn i *kaos* jeg også.. får dårlig samvittighet her jeg sitter :)) men du ga meg inspirasjon! 🙂
    En slik hylle med glass hadde jeg kunne tenkt meg også, ikke minst for å holde støvet borte.. Det hjelper ikke støvtørke her, støvet legger seg like fort igjen..
    Jeg likte også den gamle hylla din far har laget, så bra du tar vare på den! 🙂
    Engblomster er jeg veldig glad i, flott bilde! 🙂
    OG flotte bilder! 🙂

    Klem fra meg! 🙂

  3. stubbetufsa sier:

    Gratulerer med å slutte å gå på jobb!
    Nå kan du bestemme alt helt selv!
    Klem fra meg!

  4. Ellen sier:

    Så utrolig fint det ble. Hvor har du kjøpt de hvite skapene, de var lekre!!!! Og det ser ut til at de rommer skikkelig mye!! Jeg har lyst til å herme etter deg…. Det ble superfint!!!!

  5. BirtH sier:

    Jeg ser for meg havet, fjellene og fargene på himmelen der du bor 🙂 Håper bringebæra di blir moden! Hvert år har jeg tenkt det samme som deg her hos oss, men vips så er bæra moden, og vel så det. I år får vi ikke bringebær, har fjerna alt pga av en mur i naturstein som var ramla ned og måtte bygges opp igjen. Derimot har vi fått mer jordbær enn vanlig.
    Ha en fin dag! Nå tar jeg på meg fjellskoene og går en tur opp i høyden sammen med ei venninne. Det blir fint!

  6. besta sier:

    Så flink du har vært! Fine skap og god orden gjør jo at man ser lysere på livet 🙂 Til neste år skal også jeg rydde…..

Legg igjen en kommentar

