Brukt ble nytt

Forrige søndag var naboen og jeg på loppemarked, og kjøpte mattefiller.  Jeg har nå heklet min første mattefillematte i rosa, turkis og brunt.  Mellom regnskurene har jeg sittet på verandaen og revet gamle dynetrekk i smale remser.  Heklenål nr. 12.  Det var morsomt.  Bare synd at fargene blir så feil på bildene.

Jeg fant også to tørkler og et stort skjerf i tynt, deilig bommullsstoff.  De har jeg sydd to topper av.  Har tegnet mønster etter gamle UNO-topper, og kantet med skråbånd.

Den ene toppen ble sydd av to tørkler.  Sånn ble baksida.  Kanskje kan jeg bruke den begge veier?

Dette innlegget ble publisert i Gjenbruk. Bokmerk permalenken.

4 svar til Brukt ble nytt

  1. Lappedamen sier:

    Du kan virkelig trylle. Tenk å få så mye fint av noen gamle filler og skjerf. Flink er du.

  2. stubbetufsa sier:

    Veldig bra gjenbruk!
    Du er flink!

  3. Du er SÅ flink med symaskinen! Eller rettere sagt, men fingrene dine 😉 Gjenbruk er så absolutt tingen. Lekre farger i matten.

    Jeg har blogget om en jeg beundret for sin «trylling» med symaskina. Litt synd at jeg ikke har samme forhold til den slags redskap.

    Ønsker deg en fin uke!

  4. viola sier:

    Du er virkelig kreativ! Vakre ting du har resirkulert! 🙂

Legg igjen en kommentar

