Reiser hit og dit II

Jeg har bare fått bekreftet at en pensjonist har travle dager.  Så travle så jeg får nesten ikke tid til å blogge om alt jeg gjør.

107I forige uke var jeg i København.  Seminar og god mat og drikke i hyggelig selskap på båten til og fra, og tirsdagen til fri bruk i København.  En trivelig tur, hvor det ble gjort en smule julehandel i Illums varemagasin.

172Nye adventslys i en bolle

177Og i vinduet sammen med vottenissene.  Jeg er veldig glad i lys i adventa.

087Jeg også hatt en to-ukers spontantur til Gran Canaria.  Da gjorde jeg det jeg alltid fablet om mens jeg jobbet og kalenderen var fulltegnet, og ferien måtte planlegges et halvt år i forveien:  Jeg fant et knalltilbud på fredag, pakket kofferten og reiste på lørdag, og tilbragte fjorten dager på «den ljuvliga øen».

078Hvorfor bunadsbilder når dette handler om Gran Canaria?  Jo, fordi barnebunaden ble funnet på Caritas loppemarked i Arguinneguin.  Helt prikkfri, komplett med skjorte.  Jeg tok en rask kontakt med mitt gammeltantebarn, som gjerne ville ha bunaden.  Vel hjemme sydde jeg to forskjellige forkler, bare se så stor forskjell  to ulike forkler gjør.  079Med til historien hører at da forklene var ferdigsydd, og pakken var sendt, fikk jeg melding fra jenta om hun egentlig ønsket seg et hvitt forkle.  Vel, det blir ikke på denne sida av jul.

Jeg ser at jeg burde ha beskjært bildene slik at ikke alt rotet mitt var så synlig.  Videre burde jeg fjernet diverse lyse tråder fra stakken.  Jeg lurer på å døpe om bloggen min til «Ikke helt perfekt».

Dette innlegget ble publisert i Uncategorized. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

