Hva ville du gjort?

IMG_5383I dag spiste jeg lunsj på et meget pent sted nede ved stranda.  Etter at jeg hadde bestilt, gikk jeg ut for å vaske fingrene.  Det var en felles vask «på gangen» for tre ulike wc’er.  Mens jeg vasket hendene, kom kokken durende ut fra herredoen, og vandret rett ut på kjøkkenet.  Uten å ta en stans for å vaske hendene…(Jeg ble helt paff, og tok faktisk en kikk inn der han kom fra, og der var, som ventet, ingen vaskeservant).  Jeg var plutselig mett, og satt bare og pirket i maten, før jeg betalte og gikk.  Burde jeg sagt fra?IMG_5379Jeg skal uansett ikke spise nede ved stranda flere ganger.  Der er det dobbelt så dyrt og halvparten så bra som å spise her oppe i bushen.  Jeg skal nå tilbringe de siste ukene her nede i Playa del Ingles, og bor like ved San Fernando, den spanske bydelen.  I tillegg til god og rimelig mat, kan man finne sånne fine sko som dette :  24 hours – just like walking barefoot.  De er under utprøving, så får vi se om de holder det de lover.  Bildet over er utsikt fra verandaen.

Dette innlegget ble publisert i Feriehus. Bokmerk permalenken.

5 svar til Hva ville du gjort?

  1. BirtH sier:

    Fy søren, tenker jeg. Den kokken! Det er sånn vi kan regne med; – får håpe han vasket seg da han kom på kjøkkenet. Egentlig skulle du bare ha sagt i fra; de trenger tilbakemelding fra kundene for å forbedre seg. Det gjør vi jo om maten ikke smaker bra.
    I en periode hvor jeg hadde lavt immunforsvar, sa jeg fra hvis ansatte gikk rett fra å håndtere penger i kassen til å smøre mat jeg hadde bestilt, uten å bruke hansker. De ble «tatt på senga»; prøvde med unnskyldninger.
    De var fine de skoene! Den lys grå med reim ville ha passet min smale fot.
    Fortsatt god sydenferie!

  2. Ubehagelig opplevelse! Er usikker på hva jeg ville ha gjort. Hadde jeg vært i «kranglehumør», så hadde jeg nok sagt klart fra! Hadde i alle fall mistet matlysten og gitt et hint når jeg skulle betale.

    Jeg har forresten et råd du og dine lesere ha i minnet om det oppstår problem på butikker eller restauranter. Forklar problemet og hvis de ikke vil høre på deg, spør etter «Hoja de Reclamaciones». Bare spørsmål etter skjema kan skremme vannet av eiere/-ansatte! Det er et offisiell tredelt klageskjema. Alle bedrifter/butikker i Spania er pliktig til å ha disse liggende, godt synlig i butikken. Skjema fylles ut på spansk eller engelsk og blir deretter signert av butikkansatt og klager. Klager beholder den grønne kopien, butikken den rosa kopien og du sender den hvite kopi til adressen nederst på skjemaet. De lokale myndighetene vil undersøke klagen og du vil bli informert om resultatet. Alle virksomheter blir jevnlig inspisert og denne «klageboken» er en del av det inspeksjon.

    Så til skoene; de ser herlige ut! Jeg kjøpte noen lignende i Tyrkia i september. Håper du blir fornøyd ved bruk.

    Hadde tenkt å ta kontakt siste uken jeg var i Mogan, men fikk en kraftig forkjølelse og fant ut at det var best å holde seg «hjemme». Dermed ble det ikke besøk på Marino Chico heller. Da jeg var i Arguineguin før jul, var det stengt (midt på dagen). Ble noenlunde bra av hosten før hjemreisen, men mandag kom svineriet tilbake. Denne gang med feber, snørr & tårer. Har holdt sengen mer eller mindre siden mandag ettermiddag, men måtte ha litt forandring nå.

    Du havnet altså i Playa del Ingles, hadde en liten mistanke om det 🙂 Nyt tilværelsen og varmen, så lenge du kan!

  3. Besta sier:

    He-he. Kanskje han bare var innom toalettet for å sjekke sveisen? Eller kanskje han vasket fingrene i potetvannet på kjøkkenet?

  4. viola sier:

    Grrr! tror jeg hadde sittet litt der «tatt på senga» som deg jeg.. 😉 huff det er det er ille! man trenger ikke dra utenlands for å se det.. eller at de står og bruker engangshansker når de tilbereder mat, det er jo greit, men ikke når de bruker samme hanske også til å ta imot penger etc.. Jeg hadde nok valgt å spise et annet sted, om jeg ikke allerede hadde bestilt det, og det hadde du vel ikke? allerede bestilt det, mener jeg..
    På Mc donald var det jo forsket på bakterier på bord og toalettskål.. bordene inneholdt mer bakterier enn doskåla.. :O
    Nei, best å lage maten selv.. men så er jeg jo så veldig glad i å spise ute også da..
    egentlig – skulle man jo ha sagt ifra.. men..ikke alltid man rekker det, man har ikke kommet seg ut av *sjokket*– liksom..

    Nyt tiden – likevel du! 🙂 hvorenn du NÅ er..
    Klem fra meg! 🙂

  5. viola sier:

    ETTER at du hadde bestilt ja.. leser jeg.. hm, da ble det ekstra vanskelig.. jeg spør meg selv: hva hadde jeg gjort.. tror jeg had gått fra maten.. hihi

Legg igjen en kommentar

