Agüimes

 

IMG_5407Agüimes  er en koselig liten by et par mil fra kysten på Gran Canaria.  Første hus til venstre er et hotell.  Litt forskjellig fra hotellene nede ved kysten, kan man si.

IMG_5408 IMG_5398 IMG_5397

 

IMG_5410

Hele byen var full av skulpturer og gallerier.  En imponerende kirke var det også, som dessverre var lukket og låst den dagen vi var der.  Jeg deltok på en fellestur, og syntes jeg fikk alt for liten tid til å se meg rundt.  Neste gang jeg er på Gran Canaria skal jeg ta rutebussen og tilbringe en dag eller to i Agüimes.

 

Dette innlegget ble publisert i Feriehus. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Agüimes

  1. Agüimes ser ut til å være en veldig spennende by! Jeg var der lenge før skulpturene og galleriene kom på plass. Siden har jeg bare kjørt gjennom byen (fellestur) og sett skulpturene langs veien. Men å rusle rundt i denne byen, uten å se på klokken og være avhengig av andre, må være en drøm! Jeg kjørte gjennom byen i januar 2009 og sa at neste gang jeg kommer til GC skal jeg… Har jeg vært der? Nei! Bra du minner meg på byen. Nå sier jeg på nytt; neste gang… 😉

Legg igjen en kommentar

