Oppattarbeid.

Enkelte ganger så er jeg virkelig flink til å lage meg mye oppattarbeid.

Dette garnet er et mykt og deilig alpakkagarn.   Først strikket jeg jakke til meg selv, omstendig, etter innviklet oppskrift.  Den passert meg slett ikke, så jeg rekket opp, og gikk i gang med jakke nr. 2, uten oppskrift.  Den ble, om mulig, enda mer ukledelig.  Jeg rekket opp igjen, og fant ut at jeg skulle strikke poncho av garnet.  Uten oppskrift, en poncho kan da ikke være allverden, ikke sant?  Så jeg strikket ferdig to flak som jeg sydde sammen til en poncho, som ble mye større enn jeg hadde forutsett.  Konklusjonen var at den kom jeg aldri til å bruke.   Men det var jo to store, lange  flak, så jeg sprettet opp sømmene, og fant ut at jeg skulle strikke et par flak til, og lage et stort og godt pledd av det.  Men da måtte jeg kjøpe inn mer garn.  Så der har da det udefinerte strikketøyet ligget i et par år.

Som litt småhyper nypensjonist var jeg plutselig i heklemodus.   Denne gangen var prosjektet at det skal bli en stor jakke, løst og luftig heklet.  Jeg bare rekket opp fra pleddet etter hvert som jeg heklet, se bildet. Om jeg heklet ferdig jakken?  Ja.  Om jeg ble fornøyd med den?  Nei.  Den ble, om mulig, enda mer ubrukeligg enn de foregående.  Så neste prosjekt ble innkjøp av garn i kontrastfarge, og genser til eldstesønnen.  Og tenk, den passa!  Jeg glemte jo helt at jeg hadde startet på dette blogginnlegget, så genseren for av gårde med han uten at jeg tenkte på å ta bilde.  Men får se om jeg kan knipe han en dag.

IMG_5525

Skrånaboen er heller ikke borte vekke med tanke på prosjekter som gir oppattarbeid.  Dette er ermer til ei Fanakofte.  Hun har underveis strikket tre boler og holder nå på med det 8. ermet!  Og hun har gitt meg tillatelse til å legge det på bloggen.  Nå har hun riktignok tatt vare også på to bolene som ikke passet, så hun vil etterhvert sitte med et rimelig bra utvalg av strikkekofter.  Så innsatsviljen er det ingen ting å si på her hos oss i borettslaget.

Dette innlegget ble publisert i Gjenbruk, Omsøm av klær. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Oppattarbeid.

  1. Lykkeline sier:

    Hehehe, uff, ja jeg kjenner meg igjen! Til slutt vil man bare lage en stor firkant og ha som teppe, da kan det i hvert fall ikke så skeis.

Legg igjen en kommentar

