Memories

IMG_5485Playa del Ingles består for det aller meste av hoteller, kjøpesentre, restauranter,strandpromenade og stranden.  Et unntak er bydelen San Fernando, en liten sjarmernde bydel med  «ordentlige» butikker, fortauskafeer  og spisesteder for lokalbefolkningen.  Her brukte jeg mye tid de ukene jeg oppholdt meg der nede. IMG_5487Dette bildet er fra boligområdet med små, hvite hus i spansk stil.Her inne fant jeg en liten skjønnhetssalong i første etasje i et privat hus, som var drevet av tre meget hyggelige damer.  Her kostet en times «helmassasje» 36 euro, pedikyr 15 euro og manikyr 8 euro.  Da måtte man riktignok bringe med neglelakk, men ellers var det førsteklasses behandling!  Og så kunne man bivåne nabodamer som stakk innom i pysjamas og byttet ukeblader, og sansynligvis litt lokalt sladder i samme slengen.  Det kunne i alle fall høres slik ut 🙂

IMG_5482Her er vi tilbake i Playa del Ingles igjen.  I kjøpesenteret Jumbo ligger en moske.  Det ene hjørnet av moskeen var basar som solgte vesker og belter og vanlig turist-bling.  Jeg våget ikke ta bilde for tett innpå, for da hadde jeg fort blitt nødt til å kjøpe noe.  Men butikken ligger under det røde soltaket og inn gjennom den nærmeste buede døråpningen, dvs. den fortsetter innover i moskeen.  Børs og katedral 🙂

IMG_5478

Jeg avslutter med en liten ettermiddagsstemning fra området rundt Turistkirken i Playa del ingles.  Gode minner å kjenne på, her jeg svinger sneskuffa for å holde varmen.

Dette innlegget ble publisert i Feriehus. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Memories

  1. Godt å ha slike bilder å se på når vinteren «herjer» med oss 😀 Jeg kunne aldri feriert i Playa del Ingles, dette feriestedet stresser meg. Men San Fernando? Mja… Det blir jo langt mer kanarisk! Avslappende og mer i min stil 😉

Legg igjen en kommentar

